سامانه خدمات شهری 137

سامانه خدمات شهری 137

نرم افزار تلفن همراه چشم شهروند که با هدف تسهیل مسیرهای ارتباطی شهروندان با شهرداری نیاسر طراحی شده است؛ بزودی رونمایی می‌شود.

شهروندان محترم با نصب این برنامه روی گوشی‌های هوشمند خود می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه رخداد یا اختلال در خدمات‌رسانی مدیریت شهری در امور مختلف، گزارش این اختلال را در نرم‌افزار ثبت نموده و از این طریق پیام خود را در سامانه یکپارچه مدیریت شهری 137 ثبت نمایند .

امکان ثبت و ارسال تصاویر از مشکلات و معضلات مرتبط با امور خدمات شهری از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار است که به شهروندان این امکان را می‌دهد تا از طریق ارسال تصاویر موقعیت و وضعیت بهتری از مشکلات مطرح شده را در اختیار کارشناسان سامانه 137 شهرداری قرار دهند.

از دیگر امکانات این نرم‌افزار می‌توان به امکان ره‌گیری پیام‌های ارسال شده تا مرحله حصول نتیجه اشاره کرد.

وجود برخی از امکانات شهر هوشمند نظیر پیگیری پرونده های شهرسازی ، پیگیری کدهای نوسازی و بافت فرسوده، دسترسی به دیگر نرم‌افزارهای تلفن همراه شهرداری و همچنین امکان دسترسی به کانال‌ها و مسیرهای ارتباطی شهرداری نیاسر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار است.

نسخه اولیه نرم‌افزار برای سیستم‌های عامل اندروید طراحی شده و به زودی از طریق وبسایت شهرداری نیاسر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و در نسخه‌های بعدی امکانات دیگری نظیر امکان ارسال فیلم، ارتباط زنده با کارشناسان و نسخه‌های اجرایی برای دیگر سیستم‌های عمال نیز پیش‌بینی شده است.

مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

- قابلیت ثبت تصاویر به همراه مشخصات جغرافیایی منطقه و ارسال به سیستم مدیریت شهری

- استفاده از شبکه‌های GPRS و WiFi برای ارسال اطلاعات

- ایجاد فهرستی از مشکلات گزارش شده در گوشی با قابلیت نمایش وضعیت پیگیری

- نمایش کلیه اقدامات و پیگیری‌های انجام شده توسط مدیریت شهری جهت رفع مشکل گزارش شده